måndag, oktober 30, 2006

Magnus Linton: så RADIKAL att han UTMANAR det TRADERADE HIERARKISKA SYSTEMET med små och stora bokstäver:
hos nyliberaler o frihetliga finns inga traderade auktoriteter att respektera och värden flyter fritt o bestäms ytterst i förhållande till hedonistiska variabler som lust o smärta, medan nationalvänstern lägger armen om värdekonservativa i tron på nåt evigt bestående, oklart vad.
(Ursäkta mig om jag inte tycker att den här åsikten är så ny och spännande längre? Arena-folket gör det alltid väldigt enkelt för sig genom att måla upp två motpoler: den ena dammig och konservativ, den andra djärv och framåtblickande. Så placerar man sina motståndare i det ena lägret, sig själv i det andra - och se så bekväm och begriplig världen blev.)

2 Comments:

Blogger Johan Lindahl said...

att du orkar läsa sådan skit. gör du det bara för att ha något att blogga om?

10:22 em  
Blogger Johan said...

Ja. Jag har ju skapat en liten tradition på den här bloggen av att gnälla på Magnus Linton. Ev döper jag om den till "LINTON WATCH" och ägnar mig enbart åt detta angelägna ämne.

10:24 fm  

Skicka en kommentar

<< Home