Mexikanska tonsättaren Hilda Paredes har varken Ferneyhoughs avancerade teknik eller hans strukturella stringens (men hon har en genomarbetad hemsida, med notexempel): hennes "Metamorfosis", som Pablo Gomez tolkade elegant under kvällens konsert, är ändå ett tilltalande litet stycke, som börjar i det mörka och reflektiva, nästan melodiska, för att sedan braka loss i aggressiva, abrupta attacker mot strängarna: spretigt, men bra.
lördag, september 24, 2005
Previous Posts
- "No Time (at all)" är konstruerad av material från...
- Ferneyhoughs ultrakomplexa notbild är lika mycket ...
- En av lockelserna med Ferneyhoughs musik är densit...
- Konsert idag: gitarristerna Magnus Andersson och P...
- Fem mest spelade i I-Tunes just nu, och alltså där...
- Jag ser att någon har kommit hit genom att googla ...
- Stars' Communist Files RevealedLate screen siren M...
- Att somna på teatern är ett slags lyckotillstånd d...
- I det antika Grekland utpekade man platser, vid vi...
- Jag såg Kasper Collins dokumentär My name is Alber...
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home