onsdag, december 13, 2006

Alla världens ugglor - så låter de. En sida som livar upp kontorslandskapet, må jag säga.

Så mycket övrigt att säga har jag just nu inte. Mer än att jag har förlikat mig med Hans Appelqvist. Hans alldeles charmanta "Zenna & Marie" (från Att möta verkligheten) var mitt mentala soundtrack under en händelserik period för några år sedan, men så såg jag honom live på Perspectives-festivalen 2004 och blev mest irriterad över det lågmälda plinkandet. Men, just ikväll, på väg hem från Willys, längs en cykelväg, upplyst endast av julljusstakarna i lägenhetsfönstren, kändes Bremort helt rätt i sin vänliga folkhemsmelankoli och oerhört inspirerande med sin öppna, kvasi-dokumentära form: en värld att dröja kvar i.

(Ja, jag vet att detta var årets skiva 2004, men jag ligger lite efter.)